Tuesday 7 October 2014

سالمون مارینه با نودل و سبزیجات






بعد از یه غیبت نسبتاً طولانی برگشتم.لازمه که قبل از نوشتن این پست یه توضیحاتی در مورد کارم بدم برای اون دسته از دوستانی که به وبلاگ من سر میزنن ومن رو نمی شناسن.

من تو یه رستوران به عنوان اشپز و یه جورایی کیک پز و نون پز کار میکنم .در واقع تمام کارایی که تو یه رستوران و کافی شاپ مربوط به غذا و دسر است.من حدوداً ساعت  8 صبح تا 5 بعدازظهر بیرونم و وقتی که بر میگردم فقط باید یه غذای سریع درست کنم و به کارای خونه برسم.ولی از این به بعد طوری برنامه ریزی میکنم که بتونم هفته ای یه پست جدید بزارم.فقط می خواستم یه جورایی غیبتم رو توجیح کنم که کردم....

الان دیگه باید بریم سراغ غذامون.
رسپی امروز یه غذای ژاپنیه با نودل و سبزیجات.
سالمونی که توی یه سس به اسم سس تریاکی که یه سسه ژاپنیه مارینه میشه.
حالا این سس چی هست.این سس از سس سویا٫سرکه برنج٫شکر٫زنجبیل وسیر درست شده.این سس خارج از ایران که به راحتی یافت میشه٫داخل ایران هم با توجه به چیزایی که من میبینم و می شنوم حتماً گیر میاد.حالا اگر پیدا نکردید حتماً یه پست رو هم به این سس اختصاص می دیم.


موادی که نیاز داریم برای سه نفر(البته میتونید اندازه ها رو کم و زیاد کنید و یه سری سبزیجات رو اضافه یا حذف کنید):

فیله ماهی سالمون  600 کرم
سس تریاکی               3قاشق غذاخوری
روغن برای سرخ کردن

نودل و سبزیجات

نودل      300 گرم
پیاز قرمز   1 عدد
فلفل دلمه ای زرد و قرمزازهر کدام   1عدد
پیازچه   4عدد
سیر 3ـ2 حبه
فلفل چیلی قرمز   1 عدد
زنجبیل تازه رنده شده   1قاشق غذاخوری
سس تریاکی   3 قاشق غذاخوری
سس سویا     1قاشق غذاخوری
کنجد سیاه

اول از همه ماهی رو به اندازه دلخواه میبریم و اون رو توی یه ظرف میگذاریم و با سس تریاکی اونها رو مارینه میکنیم وروی اون رو با یه سلفون به مدت30 دقیقه می پوشونیم.البته باید دقت داشته باشیم که همه جای ماهی ها به سس اغشته بشه.



در این فاصله ما میتونیم نودل و سبزیجات رو اماده کنیم .
ابتدا لازمه که یه توضیح در مورد «ووک» بدم چون اسمش« سبزیجات ووک با نودل» است.
ژاپنی ها یه ظرفایی دارند که اسمش «ووک» wok است .این ظرف ها یه جور تابه های ته گوده  که به خاطر گود بودن این تابه ها میتونند غذا رو به بالا بندازند و راحت غذا رو با هم مخلوط کنند که حتماً همه شما این تابه ها رو تو برنامه های تلویزیونی دیدید.
این سبزیجات رو  باید  به صورت نواری و بلند خرد بشه به غیر از سیر و چیلی.توی این عکس کاملاً واضحه. 




سبزیجاتمون هم که اماده شد .الان وقت اماده کردن نودله. من از یه نودل ژاپنی استفاده کردم ولی شما میتونید از هر مدلی که دوست دارید استفاده کنید .نودل رو طبق دستوری که روی پاکت اونه اماده میکنیم و ابکش می کنیم و کنار میگذاریم.

همزمان شروع به اماده سازی ماهی و سبزیجات میکنیم.

ماهی ها رو توی روغن سرخ میکنیم ودر تابه دیگه تمام سبزیجات به غیر از زنجبیل٫سیر و چیلی رو با مقدار خیلی کمی روغن داخل تابه میریزیم و تفت میدیم در حدی که کمی نرم بشه.در اخر سیر و چیلی و زنجبیل رو اضافه می کنیم.




حالا سس تریاکی و سس سویا رو اضافه میکنیم و مزه میکنیم .در صورت نیاز می تونیم که بیشتر اضافه کنیم.
 نودل ها رو هم اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم.



ماهی های سرخ شده رو روی نودل ها میگذاریم 




و مقداری کنجد سیاه روی اونها می پاشیم که دلخواهه.



 خوب غذای ما به این راحتی اماده شد .زمان اماده سازی و پخت این غذا تقریباً 40 دقیقه است.پس خیلی زمان طولانی نیست.اگر موادش رو داشته باشیم به راحتی می تونیم اون رو تهیه کنیم.




لازمه که یه موضوعی رو بهتون بگم.
من از طعم و بوی ماهی سالمون خوشم نمیاد ولی به خاطر امگا 3 دوست دارم که از این ماهی بخورم.پس باید دنبال یه راهی باشم که بتونم به راحتی از این ماهی بخورم و اذیت نشم.

این یک روشی است که من اون رو قبول دارم و برای من خوب جواب داد. پس اگر مثل من هستید و زیاد علاقه ای به این ماهی ندارید این یه روش خوبه.





امیدوارم که تهیه کنید و لذت ببرید.

No comments:

Post a Comment